Contact

Wat je vindt moet je delen

Tenminste, dat vinden wij. Dus schrijven we regelmatig iets. Over iets wat we hebben gevonden. Of over iets waar we iets van vinden. Het doel daarvan is dat met u te delen. Zo blijft u op de hoogte. Misschien steekt u er iets van op. En u kunt er zelf iets van vinden.

Hoezo 'een bedrijf is geen impulsaankoop?'.

Het kopen van een bedrijf is wat anders dan het kopen van een pakje

Hoezo 'los problemen niet op in een groepsapp?'.

Over sturen op output in plaats van

Hoezo 'lean management?'.

LEAN: de methode voor bottom up verbeteringen in

Hoezo 'zelfsturende teams sturen niet?'.

Waarom zelfsturende teams niet werken: iedereen heeft recht op een

Hoezo 'doe alsof je een cafetaria ben?'.

Het cafetariamodel: bespaar niet op tarieven maar op totale

Hoezo 'kost papier tijd?'.

Papier als synoniem voor

Hoezo 'geef elke bestuurder heeft een houdbaarheidsdatum?'.

Verandering van bestuur zorgt voor vernieuwing, daarom een T.H.T. datum voor

Hoezo 'alleen de soort die zich het beste aanpast overleeft?'.

Regelmatig schrijven wij columns. In het vakblad Transport & Logistiek van november 2024 schreef

Hoezo 'mensen niet op sleeptouw blijven nemen?'.

Soms is het beter om een hele serieuze en concrete ongerustheid te creëren, meer dan misschien

Hoezo 'Is informatie de sleutel tot succes?'.

Logistieke informatie voegt waarde toe aan de keten, omdat de consument dat eist en dus is er geld

Hoezo 'Zou iedere CEO een CIC moeten worden?'.

De waan van de dag houdt ondernemers te vaak bij het nu. Onze operationele processen: NU. Onze

Hoezo 'Silly Season?'.

De term Silly Season komt uit de Formule 1. Het is de periode waar teams hun line up van coureurs

Hoezo 'Chauffeurstekort?'.

Veel logistieke bedrijven hebben moeite om het werk gedaan te krijgen en stellen alles in het werk

Hoezo '8% tariefsverhoging is niet normaal'.

Logistiek Nederland is zich aan het voorbereiden op één van de grootste kostenstijgingen in

Hoezo '40 KPI's is normaal'.

Logistieke bedrijven en managers zijn gebaat bij het opstellen van doelen en KPI’s. Door op de

Hoezo 'eenzaam aan de top is normaal'.

Een veel gehoorde opmerking is dat het eenzaam is aan de top. Helemaal niet zo gek, want als

Hoezo '100 emails per dag is normaal'.

Directeuren en managers werken alleen nog maar vanuit outlook en hebben nergens anders tijd voor.

Hoezo 'de klant is koning is normaal'.

Als dienstverlener die geen tastbaar product verkoopt is een tevreden klant het belangrijkste wat

Hoezo 'geen contract is normaal'.

De relatie tussen een logistiek dienstverlener en zijn klant is vaak gebaseerd op vertrouwen.

Hoezo 'taken erbij doen is normaal'.

Wie herkent het niet? Je probeert een afspraak met iemand te maken maar als reactie krijg je te

Hoezo 'zwaar weer trajecten zijn normaal'.

Je gunt het je ergste vijand niet maar elk bedrijf kan in de situatie komen dat het in zijn

Hoezo 'dat projecten uitlopen is normaal'.

Wij zien het dagelijks bij bedrijven gebeuren. Elk jaar worden er mooie plannen gemaakt voor het

Hoezo '2% rendement is normaal'.

Logistieke bedrijven spiegelen zich vaak aan het gemiddelde rendement in de branche, want dat is

Hoezo '1 keer per jaar naar je klant is normaal'.

Contact met je klanten is veel meer dan aan het einde van het jaar langsgaan met een presentie en
phone-handsetcrossmenuchevron-downarrow-right
085 303 61 33 linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram