Future proof veranderen

Een middelgroot distributie bedrijf uit het midden van het land vroeg ons om een analyse van zijn distributiemodel. Wat we doen, doen we al jaren op deze manier, maar is dit nog wel de juiste? Zeker gezien de toekomstige veranderingen die op ons af komen. Nextpage werd gevraagd voor een analyse en voorstel tot verbetering.

Op basis van een order- en zendingsinformatie van één jaar heeft Nextpage een analyse gemaakt van het huidige distributiemodel waarbij de zendingen gekwalificeerd zijn naar zendingsgrootte en regio van bezorging. De uitkomsten hiervan zijn vergeleken met de strategisch uitgangspunten van het bedrijf en het marketing- en salesplan.

Vervolgens heeft Nextpage een voorstel gemaakt voor het opnieuw inrichten van het model. Willen we alle regio’s nog zelf bedienen of gaan we met partners werken. En als we gaab samenwerken is  het dan verstandig om aan te sluiten bij een bestaand samenwerkingsverband of proberen we zelf partners te zoeken.

Het voorstel van Nextpage is door de opdrachtgever overgenomen en geïmplementeerd. Nextpage ondersteunt en zorgt dat de uitgangspunten in takt blijven. Het bedrijf zelf zorgt  voor de daadwerkelijke implementatie.

Klantencases

Wat we ook gedaan hebben

Ondanks, of eigenlijk eerder ‘omdat’ dat we verder kijken dan de meeste anderen leveren we heel snel resultaat. We zullen niet over één nacht ijs gaan, maar als we eenmaal weten waar de oorzaken zitten gaat het gas erop.

Het rendement op orde

Eén van de klanten van NextPage is continu op zoek naar verbeteringen in zijn bedrijf. Toen hij

Verkoop afdeling Oost Europa

Vanuit strategisch oogpunt en focus heeft Ploeger Logistics besloten haar afdeling Oost Europa te

Overdracht transportactiviteiten

Elgersma Logistiek uit Harderwijk besloot te stoppen met alle transportwerkzaamheden voor haar
phone-handsetcrossmenuchevron-downarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram