Dit was de noodkreet waarmee deze klant bij ons kwam. Hij zag het letterlijk niet meer zitten en dacht er serieus over om zijn bedrijf te verkopen. De werkdruk van de planners was te hoog, kwaliteit liet te wensen over waardoor klanten ontevreden waren. En als klap op de vuurpijl: het was wel heel druk en de omzet was hoog, maar er werd niets verdiend. En dan ging de Transport Manager ook nog eens weg....
Voor de opdracht hebben wij één van onze ervaren interim Transport Managers ingezet. Zijn opdracht: zorg dat de rust terugkeert op de afdeling, het kwaliteitsniveau omhoog gaat en we weer geld gaan verdienen. Niet alleen op de winkel passen dus maar echt veranderingen doorvoeren. Gelijktijdig ging het bedrijf op zoek naar een permanente invulling van de functie. De opdracht voor onze interimmer was om de afdeling neer te zetten zodat de nieuwe man in een gespreid bedje zou komen.
Onze man heeft, m.b.v. schaduwmanagement vanuit NextPage, binnen de vooraf vastgestelde looptijd de volgende resultaten geboekt:
De opdrachtgever heeft in het afsluitende evaluatiegesprek waarin de overdracht is geborgd aangegeven erg tevreden met het resultaat te zijn. Hij zit de toekomst weer met vertrouwen tegemoet. En de nieuw aangenomen Transport Manager? Die heeft onze werkwijze omarmd en is doorgegaan op de ingeslagen weg.
Voor ons dus weer het heerlijke gevoel van een niet normaal geslaagde opdracht.