De man had een vooruitziende blik. COVID-19 had de wereld verandert, hij dacht na over de komende zomerperiode. De helft van mijn mensen is op vakantie, maar ik zie het werk niet teruglopen. Operationeel heb ik de zaken voor elkaar, maar hoe gaat dit op de planning en customer service? Nextpage: kunnen jullie me helpen met extra tijdelijke capaciteit?
Geen makkelijke opgave want dat soort mensen zijn moeilijk te vinden op interim basis. Uiteraard gingen wij de uitdaging aan. Met een netwerk van ruim 200 interim professionals moeten we daar toch wel in kunnen voorzien? Het was geen makkelijke zoektocht, maar toch is het ons gelukt.
Uiteindelijk waren wij in staat om de organisatie te ontlasten door 2 mensen te leveren. Eén van onze mensen ging aan de slag als customer service medewerker om daar bij te springen en extra handjes te bieden. De tweede professional ging aan de slag op de transportafdeling. Als ervaren transportplanner die gewerkt heeft met meerdere TMS systemen kon hij naar een beperkte inwerkperiode van toegevoegde waarde zijn voor de overgebleven planners.