De betreffende klant is een logistieke dienstverlener in warehousing en transport van gekoelde en bevroren levensmiddelen. De toegevoegde waarde van het bedrijf zit in het sorteren en order picken op stuk niveau vanuit de diverse warehouses in Nederland.
De Locatiemanager van de betreffende vestiging verteld over zijn eerste contact met NextPage:
‘Door de komst van een nieuwe klant en een interne goederenlift die te laat door de leverancier werd geïnstalleerd liep het mij en onze mensen behoorlijk over de schoenen. Onze directeur Nederland kwam op een ochtend op bezoek en ondernam direct actie. Hij belde NextPage met de bijna onmogelijke vraag om directe management ondersteuning in de vorm van een Logistiek Manager met ervaring op het gebied van order picking, customer service en procesoptimalisatie. Nog diezelfde middag stond Olaf bij ons op de stoep voor een kennismakingsgesprek. De volgende dag is hij begonnen als Interim Logistiek Manager.’
‘In eerste instantie hadden we veel aan de praktische ‘hands on’ ondersteuning. Pure mankracht in de aansturing. Daarna begon Olaf met het beter afstemmen van onze interne processen op de klantbehoefte. Olaf de Boer is een Black Belt LEAN specialist van NextPage en samen met onze mensen in het warehouse hebben we diverse verbeteringen doorgevoerd. Hierdoor maken we nu niet alleen minder fouten, maar we werken met name veel sneller en efficiënter. Eén van onze klanten is zo enthousiast, dat we nu samen met hen een optimalisatieproject zijn begonnen om hun en onze logistiek nog beter op elkaar af te stemmen. Ook dat begeleidt NextPage op ons verzoek. Zodoende kunnen we de steeds maar toenemende productie met dezelfde mensen aan. In deze tijd van krapte op de arbeidsmarkt is niet harder werken, maar slimmer werken het devies. ’