NextPage is bovenstaande uitdaging uiteraard aangegaan. Na een grondige analyse bleek dat de problemen aan de volgende oorzaken toe te wijzen waren:
- Het bestaande team is nog functioneel onvolwassen en is niet genoeg in control.
- Het proces is niet op orde wat leidt tot ontevreden klanten. Een grote klant dreigt zelfs op te stappen.
- Er is onvoldoende inzicht in het huidige proces en organisatie.
- Het rendement blijft achter.
Op vraag van de klant hebben wij één van onze interim professionals ingezet. Deze heeft, m.b.v. schaduwmanagement vanuit NextPage, binnen de vooraf vastgestelde looptijd de volgende resultaten geboekt:
- Het proces is gestroomlijnd en de benodigde KPI’s zijn ingevoerd voor een dagelijkse monitoring van de prestaties.
- De beoogd warehouse manager is beoordeeld. Hieruit is een begeleidingstraject opgesteld.
- Het warehouse is geherstructureerd en opnieuw ingedeeld. Klanten zijn verhuisd naar andere interne locaties voor een betere dienstverlening.
- De klanttevredenheid is weer op peil gebracht. De vooraf ontevreden klant blijft bij de dienstverlener.
- Het rendement is op niveau gebracht en we hebben een advies uitgebracht voor nieuwe tariefstellingen.
- De organisatie is weer in control en kan zelfstandig de ingeslagen weg voortzetten.
De opdrachtgever heeft in het afsluitende evaluatiegesprek waarin de overdracht is geborgd aangegeven erg tevreden met het resultaat te zijn.
Voor ons dus weer het heerlijke gevoel van een niet normaal geslaagde opdracht.